El passat dimarts 9 de febrer la classe de 4t d’eso va mantenir una videocridada amb l’escriptora Gemma Pasqual Escrivà, autora de la novel·la Et recorde, Amanda, que han llegit en aquesta segona avaluació.

La trobada, que ha hagut de ser virtual a causa de les restriccions de la COVID-19, va servir perquè els alumnes poguessin fer preguntes sobre la novel·la, així com debatre amb l’autora qüestions específiques de l’obra o parlar sobre l’ofici d’escriptor.

Gemma Pasqual Escrivà els explicà que l’origen de la novel·la van ser les notícies sobre les investigacions sobre Pinochet i el seu desconeixement de la dictadura xilena. Precisament la novel·la ha servit als nostres alumnes per conèixer un dels fets més tràgics de la història recent, la dictadura de Pinochet. Arran dels fets que s’hi expliquen, han pogut conèixer com actuen els règims totalitaris i personatges clau de la història com Salvador Allende, Víctor Jara o Pablo Neruda.